Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

حفل إطلاق كتاب: ثنائية اللغة Bilingualism

October 7, 2017 @ 5:00 pm


Details

Date:
October 7, 2017
Time:
5:00 pm
Event Categories:
,

Venue

Al-Hussein Cultural Center – مركز الحسين الثقافي
Ras Al-Ein, Omar Mattar St., Greater Amman Municipality Building
بالقرب من مبنى امانة عمان الكبرى بين شارع عمر مطر وشارع علي بن ابي طالب - راس العين, Amman
+ Google Map
Phone:
064790420

تدعوكم جبل عمان ناشرون وأسبوع عمان للتصميم لحفل إطلاق كتاب: ثنائيّة اللغة في التواصل البصري Bilingualism in Visual Communication لمؤلفته ديان مخايل.
وذلك ضمن فعاليات Amman Design Week
يوم السبت 7 تشرين الأول 2017 الساعة ال5
في مركز الحسين الثقافي راس العين – ساحة زين الثقافيّة

يُبرز هذا الكتاب الأساليب النظرية والعملية لثنائية اللغة في التواصل البصري، وهو يساعد في تحديد تحديات ثنائية اللغة في التواصل البصري، وفي تحليل تلك التحديات أيضًا. كما أنه يحدد إطارَ عمل قواعد التصميم الجديدة الموجودة في المعاني والأشكال ثنائية اللغة، والتي صُمِّمت في سياقات بصرية في المنطقة العربية. غاية الكتاب هي مساعدة طلبة التصميم الجرافيكي والمتواصلون البصريون على فهم الكيفية التي يوضَع بها نظامان بصريان ولغتان جنبًا إلى جنب لخَلق تواصلٍ فعَّال.

This book portrays the theoretical and pragmatic approaches of bilingualism in visual communication, helping to identify and analyse the challenges of bilingualism in the visible language. It also defines the framework of new guidelines and design codes embedded in bilingual forms and meanings designed for the visual contexts of the Arab region. The aim is to assist graphic design students and visual communicators in understanding how the juxtaposition of two linguistics and visual systems function to form effective communication.

ديان مخايل
أستاذة التصميم منذ ما يزيد على 21 عامًا، وهي أستاذة مشاركة ومصممة، كما أنها مؤسِّس مشارك لجمعية معلِّمي التصميم في الشرق الأوسط. ما بين عامَين 2008 و2015م، كانت معلِّمة في جامعة فرجينيا كومنولث في قطر، وقبل ذلك في جامعة نوتردام في لبنان ما بين عامَي 1996 و2008م. تُقيم حاليًّا في تورنتو كندا، حيث تدرِّس في عدد من الكليات والمعاهد التعليمية. حاضرت ونشرت أوراقًا بحثية في عدد من المؤتمرات والجامعات الدولية.

Diane Mikhael
Diane Mikhael has been a design educator for more than 21 years, and is an associate professor, a designer, a curator and the co-founder of the Middle East Design Educators Association (MEDEA). She has taught at Virginia Commonwealth University Qatar (2008-2015) and at Notre Dame University in Lebanon (1996-2008), and is now based in Toronto Canada where she is teaching at various institutions. She has lectured and published in many international conferences and universities.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*