Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

أمسية موسيقيّة مع شادي زقطان | Concert by Shadi Zaqtan @ Jadal for Knowledge and Culture جدَل للمعرفة والثقافة

August 29, 2019 @ 7:30 pm - 9:30 pm


Details

Date:
August 29, 2019
Time:
7:30 pm - 9:30 pm
Event Categories:
, ,

Venue

Jadal for Knowledge and Culture جدَل للمعرفة والثقافة
يقع جدل على درج الكلحة الواصل بين شارع السلط (وسط البلد) وجبل اللويبدة، عمّان، الأردن. Downtown, King Hussein's st. Al Kalha stairs Amman
Amman, Jordan
Phone:
0799195993

يسرّ جدل للمعرفة والثّقافة دعوتكم/ـن لحضور أمسية موسيقيّة مع شادي زقطان، القادم من فلسطين، والّذي يجمع بين العزف على الجيتار والتّلحين والغناء وكتابة الأشعار الغنائيّة.

رأى شادي النّور في المنفى وترعرع متنقلّاً بين دمشق وبيروت وعمان وتونس. أغانيه مستوحاة من حياة الفلسطينّيين اليومية وتخاطب آذان رجل الشّارع العادي. يكتب شادي كلماته المغناّة بالعربيّة الفصحى والمحكيّة واللّهجة البدويّة من قصائد شعراء فلسطينّيين وعرب آخرين. أصدر ألبومه الأوّل “عن بلد” في 2008، والثّاني “غناء على الحاجز” في 2013، و البوم ” اغاني المدينة ” بالاشتراك مع موسيقيّين من بلجيكا ، و العمل قائم الآن على إنهاء ألبوم جديد بالاشتراك مع موسيقيين فلسطينيّين.

الموعد: الخميس، 29 آب. التّجمّع السّاعة 7:30 مساءً.
التّذاكر: 5 د، تُباع على الباب.

********************

Jadal for Knowledge and Culture is pleased to invite you to enjoy a concert by Shadi, a guitarist, composer, singer and songwriter Zaqtan from Palestine.

Born in exile, Shadi was raised in Damascus, Beirut, Amman and Tunis. His songs are inspired by the daily lives of the Palestinians and produced for the common citizen. He writes his lyrics in classical Arabic, colloquial and Bedouin dialects from poems of Palestinian and other Arab poets. His first album “About a Country” was released in 2008, the second album “Singing at the Checkpoint” in 2013.

Date & time: Thursday, 29 August. Doors open at 7:30 pm.
Tickets: 5 JD, sold at the door.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*